، تا این لحظه: 22 سال و 1 ماه و 29 روز سن داره

ریحانه النبی

محاسبه و مراقبه

1391/5/22 15:06
نویسنده : منتظر
95 بازدید
اشتراک گذاری

دلبندم  عزیز دلم  دیشب با بابایی رفتیم احیا مهدیه امام حسن مجتبی ( علیه السلام) خدا رو شکر خدا طلبیده بود

الحمد لله

حاج سعید حدادیان هم که ماشآلله  کم نمی یاره اینقدر نفس داره و اینقدر اشک که خیلی ها کم میارند  ازجمله خود من دیگه اخرش اشک چشمم خشک شده بود که می دونم از از بی لیاقتی ام هست 

  و اما هیئت

  خیلی وقته حرفی نزدیم ازش  خیلی در موردش فکر می کنم  و نمی دونم از کجا شروع کنم دوست دارم  همه ی بچه ها یه بار هم که شده دور هم جمع بشن البته کار خیلی سختیه چون  هر کس یه طرف دنیاست اما در دنیای مجاز ی می شه کار ی کرد  بچه ها پیشنهادات خودتون رو بدید و هر کس نظری داره بگه می خوام کار درست و کارشناسی  انجام بدیم  من خودم نظرم روی محاسبه نفس هست  و مراقبه تا یکم عادت کنیم که حساب کتاب کنیم  و دستمون به حساب کتاب بره  و همچنیم انجام واجبات و ترک محرمات  اون هم  اهسته اهسته و یواش یواش  که نخوریم زمین 

شیوه محاسبه نفس در بیان مولا علی(ع)


آدمی چون صبح را به شب رساند، به سراغ نفْس خود برود و به او بگويد :
اى نفْس !
امروز گذشت و هرگز دیگر برنمى گردد .
خداوند از تو خواهد پرسيد كه این روز را چگونه سپرى كردى ؟
در این روز چه كردى ؟
آيا خدا را ياد كردى، سپاس و ستايشش را گفتى؟
آيا حقّ برادر مؤمنى را گزاردى؟
آيا بار غمى از دل او برداشتى ؟
آيا در نبودِ او هواى زن و فرزندان او را داشتى ؟
آيا وقتى مُرد، به بازماندگان او رسيدگى كردى ؟
آيا با استفاده از مقام و موقعيّتت خود، از غيبت برادر مؤمنى جلوگيرى كردى ؟
آيا مسلمانى را يارى رساندى ؟
چه كارى براى او كردى ؟

آن گاه كارهايى كه كرده است بشمارد ؛
اگر كار خيرى از وى سر زده باشد، خدا را سپاس گويد
و به شكرانه توفيقى كه به وى عنايت كرده، خدا را به بزرگى ياد كند،

و اگر ديد گناهى يا تقصيرى از او سر زده است، از خداوند عزّ و جلّ آمرزش بخواهد
و تصميم بگيرد كه ديگر آن را تكرار نكند .

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!
مطالبی دیگر از این نی نی وبلاگی

نظرات (4)

مامان نفس طلایی
22 مرداد 91 15:28
سلام من کاملا با این مورد موافقم ... محاسبه نفس کاریه که باید حتما بهش مقید شیم ... می تونیم هر روز یه نکته از نهج البلاغه رو هم با هم بخونیم تا از نظر علم و معرفت انشالله هر روزمون متفاوت از دیروزش باشه .
مامان حسناسادات
22 مرداد 91 19:20
مبشه منم تو هیئتت.ن بپذیرین؟؟؟ با افتخار شما رو لینک میکنم. شما هم اگه دوست داشتین ما رو لینک کنید
مامان مهربون فاطمه
23 مرداد 91 2:43
سلام گل بانو.اول یه فراخوان عمومی باید توی وبلاگها داد.توکل به خدا.فکر اساسی میخواد که تلفنی بهت میگم.راستی خوبی دیگه؟بوووووووووووووس
خاله هدی یاسمین زهرا و محمد کوچول
5 شهریور 91 12:20
خیلی عالیه! کاش یه کلوب تشکیل بدیم و این مراقبه ها رو باهم تمرین کنیم. باعث تاسفه که مولای ما، حق و حقیقت اصلی اسلام این دستورات رو به ما سفارش کرده ولی ما هیچکدوم ازش خبر نداریم، اونوقت این مذهبهای درپیتی من درآوردی مثل پیروان اهل حق!!! شبیه این مراقبه ها رو دارن. و مکلف به انجامش هستن. آی مبلیغن محترم، اسلام علی و اسلام حقیقی درخطره کجایین؟ سالها فقط به یه تار مو چسبیدین ولی نتیجه چی شد؟ الان مردم زن و مرد لخت و عور میان بیرون. دلمون خوش به اون لچک وسط فرق سر دختراست؟. دلیلش اینه که اسلام رو از پایه کار نکردیم. اسلام علی هم ظاهره و هم باطن. به خدا اگه روح و نفسمون اسلامی و علی وار میشد، نه شبکه های نامناسب ماهواره و نه سایتهای غیراخلاقی اینترنت هیچکدوم برای ما خطر محسوب نمیشدن. چون فکرمون پاک بود، میدونستیم چی میخوایم. اما الان... یه سری فقط ظاهرن و خیلی ها همون ظاهر رو هم ندارن. یا مولا زودی بیا، طاقتمون طاق شد از بی حرمتی و پرده دری و بی ایمانی.